Ekspedycja Matematyczna 2023/2024 dla rodziców

To nie jest tak, że dziecko nauczy się matematyki „samo”. Potrzebuje wsparcia, a jednocześnie zaufania i wolności, w myśl słów Marii Montessori „pomóż mi zrobić to samemu” . Jak mądrze pomóc dziecku? Jak stać się dla niego dobrym przewodnikiem znającym odpowiedzi na pojawiające się pytania? Co jest w matematyce wiedzą niezbędną, a co dodatkiem dla ciekawych? Jak zorganizować pracę, by z lekkością przygotować się do egzaminu na koniec roku, a zdobyta wiedza i intuicje pozostały w głowie na długie lata? Jak nie zatracić tego, co w edukacji najcenniejsze – wolności i chęci zdobywania wiedzy?

Nauka matematyki może być wspaniałą przygodą! Aby tak się stało potrzebujesz wiedzy i konkretnych narzędzi, by móc stać się przewodnikiem dziecka na drodze. Przygotowany dorosły jest niezbędnym elementem, by dziecko samodzielnie, z radością i trwale odkryło matematyczne zasady. Właśnie dlatego zapraszam wszystkich rodziców na kurs, na którym przygotujemy się do wspierania dzieci w realizacji podstawy programowej z klas 4-6 w domu lub w ramach grupy nieformalnej ED. Niezależnie od tego, czy Twoje dziecko uczy się w szkole (i chcesz je realnie wesprzeć) czy w ramach edukacji domowej – zapraszam Cię na ten kurs!

Co będziemy poznawać na kursie?

Kurs obejmie wszystkie zagadnienia dotyczące arytmetyki i algebry w podstawie programowej dla klas 4-6. Pokażę jak wprowadzić je dziecku na konkrecie, na pomocach montessoriańskich. W ramach kursu pokażę, jak zapewnić alternatywę dla drogich pomocy Montessori, która jest wystarczająca w warunkach domowych.

To naturalny sposób poznawania matematyki. Używanie pomocy (koralików, żetonów itp.) jest ważne nie tylko dla małych dzieci. Tak jak zasady mechanizmów najłatwiej odkryć po prostu je obserwując czy budując, tak matematykę najlepiej poznawać właśnie doświadczając jej wszystkimi zmysłami. W szkole zbyt szybko rezygnujemy z takiego podejścia, co dla wielu osób staje się barierą do wejścia w abstrakcyjny świat liczb, taki który mieści się już tylko na kartce lub w naszej głowie. Pomoce Montessori to sprawdzona metoda pozwalająca odkrywać zasady rządzące matematyką samodzielnie i we własnym tempie. Dziecko samo odkrywa w pewnym momencie, że umie wykonać obliczenie w głowie lub na kartce! Niektóre zrobią to zaraz po prezentacji na materiale, inne po dłuższym okresie rozwiązywania zadań z jego pomocą, ale zawsze będzie towarzyszyło temu uczucie sprawczości i zrozumienia.

Jakie tematy poruszymy?

W każdym z wymienionych obszarów otrzymasz:

  • wiedzę z zakresu podstawy programowej (gdy dziecko zapyta, nie będziesz mieć wątpliwości, jak odpowiedzieć!),
  • narzędzia, by przekazać tę wiedzę dziecku (niezależnie od tego czy jest z tych „nuuuuudzi mi się, możemy teraz zrobić coś innego?” czy z tych „zostaw! jeszcze nie skończyłem!”) ,
  • wskazówki metodyczne: na co zwrócić uwagę, co jest dla dzieci szczególnie trudne, co zaproponować dzieciom, które chcą rozszerzyć temat (w połączeniu z Twoją głęboką znajomością dziecka, wiedza metodyczna może czynić cuda!),
  • wsparcie w organizacji czasu nauki (tak, by było też pod dostatkiem czasu na odpoczynek!) w sposób dający dziecku poczucie sprawczości i wolności.

Forma kursu

Kurs potrwa od września do czerwca, choć treści z podstawy programowej zakończymy omawiać w pierwszej połowie maja (przecież potrzebny jest też czas na egzaminy i wczesne wakacje, prawda? ;)).

(Tak! Kurs już się rozpoczął, ale nic straconego – dołączając otrzymujesz wszystkie dotychczasowe materiały i nagrania spotkań, a kolejne będziesz otrzymywać już na bieżąco!)

Na kurs składa się:

  • Mapa podstawy programowej, pozawalająca…
    • „ogarnąć” całość materiału i zależności pomiędzy poszczególnymi tematami,
    • zaplanować indywidualny sposób poznawania matematyki odpowiadający potrzebom, zainteresowaniom i możliwościom dziecka,
    • zaznaczać postępy dziecka i rozmawiać z nim o dalszych możliwościach.
  • 8 kilkugodzinnych materiałów video (co miesiąc od października do maja):
    • są podzielone na wygodne fragmenty, do których łatwo wrócić,
    • prezentują ze szczegółami pracę z pomocami montessoriańskimi,
    • zawierają omówienie kolejnych etapów pracy z dzieckiem i wskazówki metodyczne
    • przedstawiają trudności, które może napotkać dziecko, i sposoby, którymi można je wesprzeć.
  • 10 spotkań on-line (co miesiąc od września do czerwca):
    • omówienie zakresu materiału z danego obszaru i podpowiedzi, jakimi drogami można go odkrywać,
    • przedstawienie inspiracji z danej tematyki (książki, życiowe zastosowania, ciekawe pomysły na zachęcenie do „wejścia w temat”)
    • sesja Q&A, na której będziesz mógł rozwiać wszystkie swoje wątpliwości
    • pierwsze spotkanie (we wrześniu) będzie poświęcone
      • organizacji nauki w domu
      • różnym stylom nauki matematyki,
      • metodom utrwalania materiału,
      • zaprezentowaniu Mapy i umówieniu zależności pomiędzy poszczególnymi działami arytmetyki i algebry
    • ostatnie spotkanie (w czerwcu) będzie poświęcone na wakacyjne sposoby na matematykę, lekkie i naturalne, pozwalające poszerzyć wiedzę lub utrwalić tę już zdobytą,
    • po zakończeniu każdego spotkania dostępne będzie jego nagranie.
  • 10 wypełnionych treścią maili (co miesiąc od września do czerwca):
    • zebrane materiały i zadania z danego zakresu tematycznego,
    • komentarz do treści w najpopularniejszych podręcznikach (jakie elementy czy zadania warto wykorzystać),
    • linki do nagrań i webinarów w jednym miejscu.
    • nie będziesz musiał(a) niczego szukać! Wszystko znajdziesz w jednym miejscu 🙂
  • zamknięta grupa na facebooku, na której będzie możliwość dopytania o treści kursowe, podzielenia się doświadczeniami i wymiany inspiracji

Dostęp do materiałów jest BEZTERMINOWY. To inwestycja na lata, adresowana również do rodziców młodszych dzieci. Bo wierzę, że dorosły powinien móc przygotować się wcześniej i czekać na błysk w oku dziecka z wprowadzeniem odpowiednich tematów.

Ile kosztuje kurs?

Na ten moment dostępna jest opcja płatności jednorazowej, ale mam nadzieję, że już wkrótce będę mogła udostępnić również sprzedaż ratalną i subskrypcyjną z miesięcznymi opłatami. Jeśli jesteś nimi zainteresowany/a, zapisz się na dole strony – dam znać, gdy tylko się pojawi taka możliwość!

To co, dołączysz?

Czy to kurs dla mnie?

Kurs adresuję do rodziców edukujących swoje dzieci. Podzielę się swoimi pomysłami na organizację pracy w domu (w ramach edukacji domowej) i niewielkiej grupie nieformalnej. Nic nie stoi na przeszkodzie, by z kursu skorzystali również rodzice świadomie wspierający swoje dzieci uczące się w szkołach.

W ramach kursu skupiam się na podstawie programowej dla klas 4-6. Zachęcam do udziału w kursie rodziców dzieci z tych klas, ale też młodszych. Dziecko mogąc pracować na konkrecie, jest gotowe do poznawania wielkich liczb czy ułamków znacznie wcześniej niż przewiduje to podstawa programowa. Dostęp do materiałów kursowych jest bezterminowy i warto skorzystać z niego bez presji czasu, spokojnie przygotowując się na gotowość dziecka do poznawania matematyki.

Masz pytania?

Jeśli coś Cię powstrzymuje przed dołączeniem do kursu, daj mi znać! Możemy razem sprawdzić, czy przyda Ci się w Twojej konkretnej sytuacji i pokonać przeszkody, które stoją na drodze do udziału.

Wystarczy, że napiszesz wiadomość mailową na adres ula@ekspedycja.edu.pl

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania zebrałam poniżej.

Czy mogę otrzymać fakturę VAT? Oczywiście! Wystarczy przy zakupie w odpowiednim miejscu wpisać dane do wystawienia faktury i informację o takiej potrzebie.

Czy kurs może opłacić mi szkoła, do której zapisane jest dziecko? Taka decyzja jest po stronie szkoły. Ja umożliwiam rozliczenie kursu na podstawie faktury VAT.

Czy na kursie pojawią się zagadnienia z geometrii? Nie. Jeśli jesteś zainteresowany poszerzeniem swojej wiedzy z geometrii i poznać metody opowiadania o niej, to zapraszam Cię do kursu z geometrii, który przygotowałam razem z Kasią Chlebicą. Połączenie obu kursów zapewnia wiedzę z zakresu całej podstawy programowej w klasach 4-6, a nawet znacznie więcej 🙂

Czy jeśli nigdy nie używałem pomocy Montessori, to skorzystam z kursu? Jak najbardziej! Wielokrotnie przekonałam się, że nigdy nie jest za późno na doświadczenie ich mocy. Sama poznałam je jako dorosła! Wprowadzałam je uczniom przenoszącym się do naszej szkoły w czwartej lub piątej klasie i zdecydowanie skorzystali na tej nowej dla siebie formie pracy.

Moje dziecko uczy się w szkole, czy jest sens kupować kurs? Jeśli czujesz, że chcesz realnie wspierać dziecko w nauce (i nie chodzi mi o odrabianie za nie lekcji, a o indywidualne wsparcie, dostosowane do jego potrzeb i umożliwiające zrozumienie), to wszystkie narzędzia omówione na kursie będą wspaniałym wsparciem na tej drodze. Zapraszam!

preloader