
To nie jest tak, że dziecko nauczy się matematyki „samo” biernie przyglądając się obliczeniom na tablicy. Potrzebuje się zaangażować w myśl słów Marii Montessori „pomóż mi zrobić to samemu” . Jak mądrze pomóc uczniowi? Jak zorganizować pracę, by każde dziecko angażowało się w naukę, a zdobyta wiedza i intuicje pozostały w głowie na długie lata? Jak nie zatracić tego, co w edukacji najcenniejsze – wolności i chęci zdobywania wiedzy?
Nauka matematyki może być wspaniałą przygodą! Aby tak się stało potrzebujesz konkretnych narzędzi, by móc stać się przewodnikiem uczniów na drodze do zrozumienia matematyki. Wiem z doświadczenia, że przygotowanie nauczycielskie pozostawia duży niedosyt. A nauczyciel z różnorodnymi pomysłami i otwartością na różne potrzeby dzieci jest niezbędny, by uczniowie samodzielnie, z radością i trwale odkrywali matematyczne zasady. Właśnie dlatego zapraszam wszystkich nauczycieli na kurs, na którym zbierzemy narzędzia przydatne w nauczaniu arytmetyki i algebry. Niezależnie od tego, czy uczysz w szkole publicznej, niepublicznej czy poza placówką – zapraszam Cię na ten kurs!
Co będziemy poznawać na kursie?
Kurs obejmie wszystkie zagadnienia dotyczące arytmetyki i algebry w podstawie programowej dla klas 4-6. Pokażę jak wprowadzić je dziecku na konkrecie, na pomocach montessoriańskich. Nawet jeśli nie masz ich w szkole, to nic nie szkodzi – możecie zrobić je wspólnie z uczniami lub wykorzystać codzienne przedmioty! W ramach kursu pokażę, jak zapewnić alternatywę dla drogich pomocy Montessori.
To naturalny sposób poznawania matematyki. Używanie pomocy (koralików, żetonów itp.) jest ważne nie tylko dla małych dzieci. Tak jak zasady mechanizmów najłatwiej odkryć po prostu je obserwując czy budując, tak matematykę najlepiej poznawać właśnie doświadczając jej wszystkimi zmysłami. W szkole zbyt szybko rezygnujemy z takiego podejścia, co dla wielu osób staje się barierą do wejścia w abstrakcyjny świat liczb, taki który mieści się już tylko na kartce lub w naszej głowie. Pomoce Montessori to sprawdzona metoda pozwalająca uczniom odkrywać zasady rządzące matematyką. Dziecko samo odkrywa w pewnym momencie, że umie wykonać obliczenie w głowie lub na kartce! Niektóre zrobią to zaraz po prezentacji na materiale, inne po dłuższym okresie rozwiązywania zadań z jego pomocą, ale zawsze będzie towarzyszyło temu uczucie sprawczości i zrozumienia.
Jakie tematy poruszymy?









W każdym z wymienionych obszarów otrzymasz:
- powtórzenie wiedzy z zakresu podstawy programowej w formie pozwalającej na jej dogłębne zrozumienie (ja wiem, że jako nauczyciel wiesz, jak wykonywać obliczenia, ale czy wiesz czemu „naprawdę” dzielenie przez ułamek to mnożenie przez odwrotność?),
- narzędzia, by przekazać tę wiedzę uczniom (tym „zdolnym” i tym, którzy unikają matematyki),
- wskazówki metodyczne: na co zwrócić uwagę, co jest dla dzieci szczególnie trudne, co zaproponować dzieciom, które chcą rozszerzyć temat (w połączeniu z uważną obserwacją ucznia, wiedza metodyczna może czynić cuda!),
- wsparcie w organizacji nauczania w sposób dający uczniom poczucie sprawczości i wolności oraz możliwość pracy w swoim tempie.
Forma kursu
Kurs potrwa od września do czerwca. (Tak! Kurs już się rozpoczął, ale nic straconego – dołączając otrzymujesz wszystkie dotychczasowe materiały i nagrania spotkań, a kolejne będziesz otrzymywać już na bieżąco!)
Na kurs składa się:

- Mapa podstawy programowej, pozawalająca…
- „ogarnąć” całość materiału i zależności pomiędzy poszczególnymi tematami,
- zaplanować indywidualny sposób poznawania matematyki dla zdolnych uczniów,
- zaznaczać postępy uczniów i rozmawiać z nim o dalszych możliwościach.

- 8 kilkugodzinnych materiałów video (co miesiąc od października do maja):
- są podzielone na wygodne fragmenty, do których łatwo wrócić,
- prezentują ze szczegółami pracę z pomocami montessoriańskimi,
- zawierają omówienie kolejnych etapów pracy z dzieckiem i wskazówki metodyczne
- przedstawiają trudności, które może napotkać dziecko, i sposoby, którymi można je wesprzeć.

- 10 spotkań on-line (co miesiąc od września do czerwca):
- omówienie zakresu materiału z danego obszaru i podpowiedzi, jakimi drogami można go odkrywać,
- przedstawienie inspiracji z danej tematyki (książki, życiowe zastosowania, ciekawe pomysły na zachęcenie do „wejścia w temat”)
- sesja Q&A, na której będziesz mógł rozwiać wszystkie swoje wątpliwości
- pierwsze spotkanie (we wrześniu) będzie poświęcone
- organizacji nauczania matematyki,
- różnym stylom nauki matematyki,
- metodom utrwalania materiału,
- zaprezentowaniu Mapy i umówieniu zależności pomiędzy poszczególnymi działami arytmetyki i algebry
- ostatnie spotkanie (w czerwcu) będzie poświęcone na wakacyjne sposoby na matematykę, lekkie i naturalne, pozwalające poszerzyć wiedzę lub utrwalić tę już zdobytą – idealne pomysły na lekcje w dniach, gdy nikt nie może już usiedzieć w sali,
- po zakończeniu każdego spotkania dostępne będzie jego nagranie.

- 10 wypełnionych treścią maili (co miesiąc od września do czerwca):
- zebrane materiały i zadania z danego zakresu tematycznego,
- komentarz do treści w najpopularniejszych podręcznikach (jakie elementy czy zadania warto wykorzystać),
- linki do nagrań i webinarów w jednym miejscu.
- nie będziesz musiał(a) niczego szukać! Wszystko znajdziesz w jednym miejscu 🙂

- zamknięta grupa na facebooku, na której będzie możliwość dopytania o treści kursowe, podzielenia się doświadczeniami i wymiany inspiracji
Dostęp do materiałów jest BEZTERMINOWY. To inwestycja na lata.
Ile kosztuje kurs?

Na ten moment dostępna jest opcja płatności jednorazowej, ale mam nadzieję, że już wkrótce będę mogła udostępnić również sprzedaż ratalną i subskrypcyjną z miesięcznymi opłatami. Jeśli jesteś nimi zainteresowany/a, zapisz się na dole strony – dam znać, gdy tylko się pojawi taka możliwość!

Dostęp do materiałów jest BEZTERMINOWY. To inwestycja na lata. To co, dołączysz?

Masz pytania?
Jeśli coś Cię powstrzymuje przed dołączeniem do kursu, daj mi znać! Możemy razem sprawdzić, czy przyda Ci się w Twojej konkretnej sytuacji i pokonać przeszkody, które stoją na drodze do udziału.
Wystarczy, że napiszesz wiadomość mailową na adres ula@ekspedycja.edu.pl
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania zebrałam poniżej.
Czy mogę otrzymać fakturę VAT? Oczywiście! Wystarczy przy zakupie w odpowiednim miejscu wpisać dane do wystawienia faktury i informację o takiej potrzebie lub zgłosić ją ciągu tygodnia od zakupu na adres ula@ekspedycja.edu.pl.
Czy kurs może opłacić mi szkoła? Taka decyzja jest po stronie szkoły. Ja umożliwiam rozliczenie kursu na podstawie faktury VAT.
Czy na kursie pojawią się zagadnienia z geometrii? Nie. Jeśli jesteś zainteresowany poszerzeniem swojej wiedzy z geometrii i poznać metody opowiadania o niej, to zapraszam Cię do kursu z geometrii, który przygotowałam razem z Kasią Chlebicą. Połączenie obu kursów zapewnia wiedzę z zakresu całej podstawy programowej w klasach 4-6, a nawet znacznie więcej 🙂
Czy jeśli nigdy nie używałem pomocy Montessori, to skorzystam z kursu? Jak najbardziej! Wielokrotnie przekonałam się, że nigdy nie jest za późno na doświadczenie ich mocy. Sama poznałam je jako dorosła! Wprowadzałam je uczniom przenoszącym się do naszej szkoły w czwartej lub piątej klasie i zdecydowanie skorzystali na tej nowej dla siebie formie pracy.